Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální obrazy politických lídrů - volby 2010
Šubertová, Sandra ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce s názvem Mediální obrazy politických lídrů - volby 2010 se zabývá zobrazováním zkoumaných politických lídrů, Vojtěcha Filipa, Jiřího Paroubka, Petra Nečase, Radka Johna a Karla Schwarzenberga, v jednotlivých tištěných denících. Práce obsahuje představení jednotlivých lídrů a politických stran, ve kterých v době voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010 působili. Práce poukazuje na rozdílné mediální obrazy lídrů jednotlivých politických stran v různých médiích. Součástí práce je kvantitativní obsahová analýza deníků MF Dnes, Lidových novin, Hospodářských novin, Práva a Blesku v předvolebním období 1. 4. 2010 - 27. 5. 2010, prostřednictvím které je zkoumána četnost informování o jednotlivých lídrech ve zkoumaných denících, rozdíly v prezentaci jednotlivých lídrů a věnované pozornosti každému z nich. Dále je kromě četnosti zkoumáno i vyznění jednotlivých článků. Práce analyzuje jednotlivé deníky z pohledu informování o jednotlivých lídrech v poměru s ostatními tématy. Teoretickým konceptem je mediální komunikace ve vztahu k politice. Na politickou komunikaci práce nahlíží rovněž z pohledu teorie politického paralelismu a vlivu médií na politiku.
Americanization: American Television Culture and Its Impact on the Czech broadcast
Šindlauerová, Marta ; Farrell, Mark Robert (vedoucí práce) ; Morgan, Craig Alan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá jevem zvaným "amerikanizace", což může být chápáno jako proces, kdy kultura či životní styl Spojených států amerických proniká do kultur jiných států včetně České republiky. Konkrétně se pak tato práce zaměřuje na jeden z nejvlivnějších a nejvíce ovlivněných druhů kultury, a to televizní vysílání, které Spojené státy americké obohatily o několik nových typů programů a inovací. První část zasazuje amerikanizaci do historického kontextu České republiky a také přibližuje dva v současnosti nejvlivnější prvky americké televize: Nielsenovy ratingy a reality show. Druhá část pak nabízí několik analytických úvah týkajících amerikanizace a zkoumá, jak a do jaké míry ovlivnilo americké televizní vysílání to české.
Koncept místa v kontextu transatlantických transformací: socio-kulturní aspekty proměn vybraných metropolí v průběhu 20. století
Mozr, Tomáš ; Chromý, Pavel (vedoucí práce) ; Daněk, Petr (oponent) ; Gibas, Petr (oponent)
Práce se zabývá konceptem místa a jeho proměn v kontextu transatlantických transformací, které doposud ve stanoveném měřítku stály stranou zájmu odborné veřejnosti. Reprezentantem místa je v dané disertační práci příklad tzv. amerického baru (american bar), kdy tato instituce v první polovině 20. století, obzvláště poté v době mezi dvěma světovými válkami, symbolizovala nově etablovaný kulturní prvek. Fenomén postupně pronikal do celé společnosti a lze na něj nahlížet jako na cestující koncept místa setkání. Hlavním pilířem projektu je zohlednění sociokulturních, ekonomických, demografických či politických hledisek barového prostředí jako osobitého projevu transatlantické komunikace. Stěžejní otázkou konceptu místa tudíž je, zda se na evropském kontinentu jednalo v meziválečném období o vlnu amerikanizace, která se v jednotlivých lokalitách projevovala naprosto unikátním způsobem, a zda tato vlna odrážela rostoucí životní úroveň obyvatel, zatímco se ve Spojených státech (místě původu) formovala tato kultura opět poněkud odlišně (komplikovaná situace v podobě "suché" Ameriky a "žíznivé" Evropy). Zároveň se nabízí otázka, zda šlo pouze o mimořádný projev transatlantických vztahů a vzájemné ovlivňování. Tím by byl prokázán předpoklad o modifikaci původního konceptu v evropském prostředí. Práce je...
Amerikanizace židovských dětí v New Yorku, 1881-1914
Hlaváčková, Anna ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Calda, Miloš (oponent)
Bakalářská práce "Amerikanizace židovských dětí v 1914" se zabývá problematikou začleňování dětí nově příchozích židovských imigrantů do americké společnosti. Věnuje se třetí vlně židovské migrace do USA, jejím specifikům a problémům, se kterými se imigranti museli potýkat. Soustřeďuje se na hlavní nástroje amerikanizace, kterými byly veřejné školy a nevládní židovské organizace. Zároveň analyzuje roli, kterou v tomto procesu hrálo náboženské vzdělávání dětí. Cílem práce je tyto amerikanizační nástroje analyzovat a ukázat, jak židovské děti přijímaly americké hodnoty. Práce zároveň aplikuje teorii Marcuse Hansena o asimilaci prvních tří generací imigrantů zvané Hansenův efekt (zákon). Pro účely analýzy byly využity dobové člán židovskou migrací do USA. Na základě provedeného průzkumu bylo možné ukázat, jakou roli v amerikanizace hrály jednotlivé instituce. Také bylo možné přispět k Hansenův efekt popírá jako příliš zjednodušující. Výsledky této práce ukazují, že druhá generace židovských imigrantů se úspěšně amerikanizovala, zachovala si však
Americanization: American Television Culture and Its Impact on the Czech broadcast
Šindlauerová, Marta ; Farrell, Mark Robert (vedoucí práce) ; Morgan, Craig Alan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá jevem zvaným "amerikanizace", což může být chápáno jako proces, kdy kultura či životní styl Spojených států amerických proniká do kultur jiných států včetně České republiky. Konkrétně se pak tato práce zaměřuje na jeden z nejvlivnějších a nejvíce ovlivněných druhů kultury, a to televizní vysílání, které Spojené státy americké obohatily o několik nových typů programů a inovací. První část zasazuje amerikanizaci do historického kontextu České republiky a také přibližuje dva v současnosti nejvlivnější prvky americké televize: Nielsenovy ratingy a reality show. Druhá část pak nabízí několik analytických úvah týkajících amerikanizace a zkoumá, jak a do jaké míry ovlivnilo americké televizní vysílání to české.
Finding America: Issues of Acculturation and Assimilation in the Works of Anzia Yezierska
Jegerová, Dagmar ; Ulmanová, Hana (vedoucí práce) ; Veselá, Pavla (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problémy akulturace a asimilace východoevropských židovských imigrantek v předválečných Spojených státech, jak je zachycují vybraná díla Anzii Yezierské ("Wings," "Hunger," "The Fat of the Land," "The Free Vacation House," "How I Found America" a Bread Givers). Uvedené texty spatřují jádro konfliktu v rozporu mezi idealistickou představou imigrantů očekávajících zemi splněných přání a požadavkem anglo- konformity ze strany zastánců amerikanizace. Tato interdisciplinární práce vychází z definic asimilace podle Roberta E. Parka a Arnolda M. Rose, jakož i modelu vnitřní a vnější kultury Miltona M. Gordona, a nahlíží na danou problematiku ze dvou úhlů. V prvé řadě se soustředí na protichůdnost židovských a amerických kulturních charakteristik, zosobněných představiteli obou kultur. Zadruhé pak na střet první a druhé generace přistěhovalců, jejichž rozdílné představy o Americe ovlivňují jejich přístup k akulturaci i asimilaci a určují tak i míru účinnosti celého procesu. Tato práce si klade otázku, zda systematická amerikanizace zobrazená v daných dílech umožňuje úplnou asimilaci na úrovni vnitřní i vnější kultury. Vzhledem k tomu, že primární texty často upozorňují na protichůdnost židovských a amerických kulturních znaků, zabývá se práce také tím, zda je asimilace...
Mediální obrazy politických lídrů - volby 2010
Šubertová, Sandra ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce s názvem Mediální obrazy politických lídrů - volby 2010 se zabývá zobrazováním zkoumaných politických lídrů, Vojtěcha Filipa, Jiřího Paroubka, Petra Nečase, Radka Johna a Karla Schwarzenberga, v jednotlivých tištěných denících. Práce obsahuje představení jednotlivých lídrů a politických stran, ve kterých v době voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010 působili. Práce poukazuje na rozdílné mediální obrazy lídrů jednotlivých politických stran v různých médiích. Součástí práce je kvantitativní obsahová analýza deníků MF Dnes, Lidových novin, Hospodářských novin, Práva a Blesku v předvolebním období 1. 4. 2010 - 27. 5. 2010, prostřednictvím které je zkoumána četnost informování o jednotlivých lídrech ve zkoumaných denících, rozdíly v prezentaci jednotlivých lídrů a věnované pozornosti každému z nich. Dále je kromě četnosti zkoumáno i vyznění jednotlivých článků. Práce analyzuje jednotlivé deníky z pohledu informování o jednotlivých lídrech v poměru s ostatními tématy. Teoretickým konceptem je mediální komunikace ve vztahu k politice. Na politickou komunikaci práce nahlíží rovněž z pohledu teorie politického paralelismu a vlivu médií na politiku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.